Marketing för byggherrar

Nästa level marketing för byggherrar

 

I en alltmer konkurrensutsatt marknad, smarta boendet marknadsförare och utvecklare börjar titta mot nya vägar för avsättning av deras egenskaper samt de med mest framgång använder en strategi i synnerhet: content marketing.

Här vi sprida lite ljus på hur content marketing kan användas för att effektivt marknadsföra boendet och varför denna strategi har en stor roll att spela i framtidens Boende marknadsföring.

Content Marketing definieras som en typ av marknadsföring som omfattar skapande och delning av online-material (t.ex. videor, Bloggar och sociala medieinlägg) som inte uttryckligen främja ett varumärke men är avsett att stimulera intresset för sina produkter eller 3d tjänster.

Till exempel har Ncc investerat i innehållsmarknadsföring kanaler som sociala medier och en informativ blogg. Detta innehåll marknadsföring strategi genererar värdefull konversationer mellan företag och potentiella köpare – bygga upp en lista över varma försäljningsleads och skapa en känsla av hype runt sina projekt.

Det är ingen överraskning att i juni, Ncc koncernens nyaste projekt, vattenfall, säkrat 120 miljoner kronor i försäljning inom den första timmen av projektets lansering – en ny australisk försäljningspost.

Framgångar som dessa är en del av anledningen till att content marketing är värt att överväga.

En annan anledning är att traditionell marknadsföring ser en minskning av ROI. Under de senaste 10 åren, har skett en markant minskning av effektiviteten av traditionella marknadsföringsmetoder (saker som direktreklam, TV och radioreklam), och vi har sett spendera på traditionell reklam i tidningar släppa med 18% under det senaste året – indikerar att företagen inte längre ser värdet i denna traditionella taktik och vänder sig mot andra metoder.

Med avkastning på traditionell marknadsföring och annonsering strategier rasar, sväng byggherrar och marknadsförare mot digital marknadsföring strategier för att främja sina projekt. Det är lätt att se varför när HubSpot forskning visar att digital marknadsföring producerar statistik så här:

  • Blogga gör marknadsförare 13 gånger mer benägna att få positiv avkastning på investeringen
  • 61% av företag som bedriver social försäljning rapporterade en positiv inverkan på intäktstillväxt
  • Mer än hälften av marknadsförare som har använt sociala medier under minst två år rapporterar att det har hjälpt dem att förbättra försäljningen
  • 90% av alla marknadsförare anges att sociala medier har genererat mer exponering för verksamheten

Det är tydligt att företagen ser starkare ROI genom digitala kanaler, men de företag som inkluderar regelbundna skapande av innehåll i sin digitala marknadsföring strategier är i genomsnitt att få 4,5 gånger mängden försäljningsleads jämfört med företag som inte använder aktivt innehåll marknadsföring taktik – och statistiken kan direkt översätta till byggherrar.

Vad kunderna verkligen vill ha

Dessa insikter om effektiviteten av digital marknadsföring utgör en snabbt skiftande marknad som är nu mer driven att köpa baserat på relationer och mervärde i stället för den ‘svårt att sälja’.

Det svårt att sälja konkurrenskraftiga med tanke på marknaden, och är inte längre ett effektivt marknadsföringsverktyg och istället kunder funderar på att köpa från företag som kan erbjuda dem mest värde – innan du ens försöker göra en försäljning.

I den nuvarande fastighetsmarknaden, potentiella köpare kan bli överväldigad av val och att oroa dig att de inte får valuta för pengarna – d.v.s. Varför smart byggherrar och marknadsförare fokuserar på att bygga relationer, utbilda och främjar förtroende med köpare först , att hjälpa dem att känna sig tillfreds med sina köpbeslut senare.

Genom effektivt berättande och relationsbyggande, utvecklare bör nu fokusera på hur de kan ge sin potentiella köpare samtidigt erbjuda en transparent och utmärkt kund-baserad tjänst som bygger förtroende mellan varumärket och den kund.

Hur att ge kunderna vad de vill

Enligt digitalt 2017 rapport, över 16 miljoner australier är nu aktiv på sociala medier (som är över 65% av hela den australiensiska befolkningen), med över 75% av användare besöker Facebook minst en gång per dag – detta ger företag en unik möjlighet att Anslut direkt med sin marknad på ett sätt som inte är tillgängligt via mer traditionella metoder.

Arbetar i tandem med blogginnehåll, förbinder sociala medier företag med en välriktad grupp – personer i din målgrupp ålder, tjänar över ett visst tröskelvärde, bor i ett visst område eller intresserad av att köpa eller sälja fastighet – där varumärken kan börja bygga relationer och tillägger värde till dessa specifika personer.

Med köpare nu på jakt efter potentiell fastighet inköp online (på sajter som realestate.com.au och domain.com.au), kan det vara svårt för utvecklare att göra sina projekt stå ut – men genom smart användning av sociala medier, kan utvecklare skapa bra innehåll som riktar sig direkt till sin målgrupp.

Ämnen som ‘hur man korrekt navigera Boende försäljningsprocessen’ eller ‘vad ska titta efter i en förvaltningsfastighet’ direkt hjälper målmarknaden och göra deras liv lättare. Detta är det första steget i att bygga en relation med dem och positionering ditt varumärke/projekt som transparent och trovärdigt.

Genom smart användning av sociala medier och blogginnehåll, kan företag mer effektivt vårdar sina potentiella kunder genom deras försäljning tratt medan fortfarande fokuserar på att bygga relationer och mervärde – vilket resulterar i mer varm leder och en bättre avkastning.

Vad innebär Content Marketing?

Gå ett steg längre än att bara använda sociala medier enbart företag skall också skapa intressant, utbildning och mycket värdefullt innehåll som tilltalar deras målgrupp – eller, enklare, de bör använda innehållsmarknadsföring.

De positiva Försäljningsstatistik hänvisas till tidigare i denna artikel tillämpas när en byggfirma eller marknadsförare främjar och engagerar med deras innehåll på alla dessa kanaler:

  • Facebook
  • Instagram
  • Andra sociala medieplattformar som passar till din målgrupp
  • Bloggar
  • E-nyhetsbrev
  • Banner-annonser
  • Och mycket mer

Idealiskt, bilder och videor kommer att vara optimerade för vissa eller alla av ovanstående plattformar. Det innebär att göra effektiv innehåll marknadsföring kräver ett system för att producera och upprätthålla alla detta media.

Även genomföra en framgångsrik innehåll marknadsföring kampanj kan verka skrämmande, finns det många taktik som företag kan använda för att minimera mängden tid som tillbringas på innehållsmarknadsföring, fortfarande maximera sin avkastning.

 

Hur man gör Content Marketing för fastighetsutveckling

Genom att utnyttja och återanvända befintligt innehåll (både internt och externt), kan byggherrar skapa regelbundna innehåll utan att spendera timmar att ta foton, skjuta videor eller skriva bloggar.

Det är tydligt att byggherrar och marknadsförare måste använda innehållsmarknadsföring, men kan vara komplicerade att förstå hur man använder den. Från strategi genom att innehåll marknadsföring finns det mycket att går in genomföra en content marketing program – men när det har gjort det har makt att skapa en extremt positiv ROI.

Medan traditionell marknadsföring och annonsering strategier inte är helt död, och har fortfarande sin plats i den totala marknadsföringsstrategin, behöver boendet marknadsförare och utvecklare genomföra nyare digitala strategier – särskilt innehåll marknadsföring – om de vill öka sin marknadsföring framgång i dagens mycket konkurrensutsatta marknad.